Σημειώσεις θεωρίας Auto & Moto

ΕΞΩΤΕΡΙΚΟΣ ΚΑΙ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΣ ΕΛΕΓΧΟΣ ΠΡΙΝ ΤΗΝ ΟΔΗΓΗΣΗ

  • Ελέγχουμε αν κάτω από τον κινητήρα υπάρχουν τυχόν διαρροές λαδιών, νερών, υγρών κ.λ.π.
  • Ελέγχουμε την κατάσταση των ελαστικών και της ρεζέρβας. Ελέγχουμε αν έχουν σκασίματα η κοψίματα και αν έχουν τη σωστή πίεση. Με οπτικό έλεγχο μπορούμε μόνο να δούμε αν έχουν επαρκή αέρα για να κινηθούμε και όχι στην ακριβή πίεση. Για να έχουμε σωστή μέτρηση πρέπει να μετρήσουμε με το ειδικό όργανο (μανόμετρο) σε βενζινάδικο η βουλκανιζατέρ μια φορά το μήνα τουλάχιστον και μόνο εφόσον είναι κρύα. Η πίεση πρέπει να είναι αυτή που συνιστά ο κατασκευαστής και αναγράφεται στο βιβλίο κατασκευαστή. Τα ελαστικά έχουν διάρκεια ζωής περίπου 3-4 χρόνια η 30000 με 40000χλμ. Όποιο επέλθει πρώτο από τα δυο τα αντικαθιστούμε. Για αυτό πολύ βασικό είναι να γνωρίζουμε την ημερομηνία παραγωγής που αναγράφεται δίπλα από την ένδειξη DOT με ένα τετραψήφιο νούμερο π.χ.(3610).Τα δυο πρώτα ψηφία δηλώνουν την εβδομάδα παραγωγής και τα δύο τελευταία το έτος. Όσο αφορά το πέλμα των ελαστικών βάση κοινοτικής οδηγίας ορίζεται ελάχιστο βάθος αυτού 1,6 χιλιοστά.
  • Ανοίγουμε το καπώ του κινητήρα και ελέγχουμε:
    1. Λάδια του κινητήρα
    2. Νερά του ψυγείου και των υαλοκαθαριστήρων
    3. Υγρά μπαταρίας και φρένων

 

Μπαίνοντας στο όχημα, γυρίζοντας το διακόπτη ελέγχουμε όλες τις λυχνίες, φώτα ( μικρά, μεσαία, μεγάλα ), φλας, κόρνα, που βρίσκονται στο ταμπλό του οχήματος, καθώς και τη βενζίνη. Οι λυχνίες κόκκινου χρώματος θεωρούνται απαγορευτικές και δεν ξεκινάμε το όχημα ή αν βρισκόμαστε σε κίνηση, θα πρέπει οπωσδήποτε να το σταματήσουμε. Οι λυχνίες πορτοκαλί χρώματος είναι προειδοποιητικές. Μπορούμε να συνεχίσουμε την πορεία μας αλλά με την πρώτη ευκαιρία θα πρέπει να διορθώσουμε το πρόβλημα. Οι πράσινες λυχνίες είναι των φώτων και των δεικτών κατεύθυνσης και οι μπλε των φώτων πορείας.

Για να ελέγξουμε την κατάσταση του φρένου, θα πρέπει ο κινητήρας ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΣΕ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ. Πατάμε το φρένο και περιμένουμε απ΄το πεντάλ να έχει κάποια αντίσταση και επαναφορά. Αν το πεντάλ του φρένου πάει πιο χαμηλά απ΄ότι το έχουμε συνηθίσει, ακινητοποιούμε το όχημα και το μεταφέρουμε με ειδικό όχημα στο συνεργείο. Η πιο πιθανή ζημιά που μπορεί να έχουμε είναι η διαρροή των υγρών του φρένου. Σε περίπτωση που το όχημά μας κινείται και αντιληφθούμε ότι υπάρχει σοβαρό πρόβλημα στα φρένα, τότε θα πρέπει για να το σταματήσουμε να κατεβάσουμε σχέσεις στο κιβώτιο ταχυτήτων και με διαδοχικές κινήσεις του χειρόφρενου πάνω-κάτω (για να μπορέσουμε να το πετύχουμε θα πρέπει να κρατάμε πατημένο το κουμπί του χειρόφρενου) μειώνουμε την ταχύτητα αυτού και φέρνουμε το όχημά μας ελέγχοντας και προειδοποιώντας στο δεξί άκρο του οδοστρώματος.

ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΑ ΕΓΓΡΑΦΑ

  • Άδεια κυκλοφορίας του οχήματος.
  • Άδεια οδήγησης για τη συγκεκριμένη κατηγορία σε ισχύ.
  • Ασφαλιστήριο συμβόλαιο σε ισχύ.
  • Απόδειξη των τελών κυκλοφορίας.
  • Κάρτα καυσαερίων.
  • Δελτίο τεχνικού ελέγχου.

ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟΣ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ

  • Προειδοποιητικό τρίγωνο.
  • Κουτί πρώτων βοηθειών.
  • Ένας πυροσβεστήρας.
  • Εφεδρικό τροχό με τα εργαλεία αντικατάστασης.

ΣΧΟΛΕΣ ΟΔΗΓΩΝ

ΣΙΔΕΡΑΣ ΔΙΟΝΥΣΗΣ

ΤΗΛ-FAX: 210.77.99.353, Γ. ΖΩΓΡΑΦΟΥ 61, ΖΩΓΡΑΦΟΥ

ΤΗΛ-FAX: 210.77.75.959, ΓΡ.ΑΥΞΕΝΤΙΟΥ 66 , ΙΛΙΣΙΑ

ΤΗΛ-FAX· ΠΑΠΑΔΙΑΜΑΝΤΟΠΟΥΛΟΥ 44, 210.77.77.797, ΓΟΥΔΙ

ΚΙΝ: 6972770976

ΕΛΕΓΧΟΣ ΜΟΤΟΣΙΚΛΕΤΑΣ

( HONDA CB 400)

Κινητήρας: τετρακύλινδρος, 4-χρονος, υγρόψυκτος.

Κυβισμός: 400 CC .

Σύστημα εκκίνησης: ηλεκτρική μίζα.

Eλέγχουμε:

  1. Τη στάθμη του λαδιού του κινητήρα.
  2. Τα φρένα (μπροστά και πίσω).
  3. Την στάθμη του υγρού φρένων.
  4. Τη στάθμη του ψυκτικού υγρού.
  5. Την κατάσταση της μπαταρίας.
  6. Τα ελαστικά.
  7. Την τάση και τη λίπανση της αλυσίδας.
  8. Όλα τα φώτα, τα φλας, την κόρνα.
  9. Αν υπάρχουν χαλαρές βίδες ή διαρροές υγρών.
  10. Το τιμόνι. (Πρέπει να κινείται ελεύθερα, χωρίς να έχει υπερβολικούς τζόγους, από αριστερά σε δεξιά. Οι ντίζες δεν πρέπει να εμποδίζουν).

Ερωτήσεις:

1) Πως ελέγχουμε τη στάθμη του λαδιού του κινητήρα;

Απάντηση: Για τον έλεγχο της στάθμης του λαδιού, η μοτοσικλέτα πρέπει να στηθεί όρθια στο κεντρικό στήριγμα (Σταντ) και αφού ο κινητήρας έχει σβήσει μερικά λεπτά, ώστε να έχει κατακαθίσει όλο το λάδι στο κάρτερ. Ελέγχουμε τη στάθμη του λαδιού του κινητήρα, βγάζοντας την τάπα στην δεξιά πλευρά του κινητήρα η οποία είναι ταυτόχρονα και δείκτης. Αφού την ξεβιδώσουμε την σκουπίζουμε καλά με ένα πανί και την ξ ανατοποθετούμε χωρίς να την βιδώσουμε. Έπειτα την ξαναπαίρνουμε στα χέρια μας και ελέγχουμε την στάθμη να είναι ανάμεσα στην μέγιστη και στην ελάχιστη ένδειξη. Αν η στάθμη του λαδιού βρίσκεται χαμηλότερα από την ελάχιστη, προσθέτουμε από την τάπα πλήρωσης.

2) Πως ελέγχουμε τη στάθμη του υγρού των φρένων;

Απάντηση: Με τη μοτοσικλέτα σε επίπεδο έδαφος και στο κεντρικό στήριγμα («Σταντ») ελέγχουμε το παραθυράκι ελέγχου στάθμης. Θα πρέπει η στάθμη να είναι πάνω από την ανάγλυφη γραμμή-δείκτη που ορίζει την ελάχιστη στάθμη. Τα υγρά φρένων είναι τα μόνα υγρά στην μοτοσυκλέτα τα οποία δεν συμπληρώνουμε. Επίσης, ελέγχουμε τις σωληνώσεις για τυχόν διαρροές, τα υλικά τριβής (τακάκια) ότι δεν έχουν φθαρεί και τέλος ελέγχουμε το πάχος της δισκόπλακας να μην είναι κάτω από το ελάχιστο πάχος που ορίζει ο κατασκευαστής της.

3) Πως ελέγχουμε τη στάθμη του ψυκτικού υγρού;

Απάντηση: Με την μοτοσικλέτα σε επίπεδο έδαφος και το κεντρικό στήριγμα («Σταντ») αφαιρούμε τη σέλα. Υπάρχει ένα διάφανο δοχείο με δυο γραμμές που ορίζουν την ελάχιστη και τη μέγιστη στάθμη. Η στάθμη του ψυκτικού υγρού πρέπει να βρίσκεται μεταξύ των γραμμών.

F (Full-Μέγιστη)

L (Low-Ελάχιστη)

Σημείωση: O έλεγχος γίνεται όταν ο κινητήρας είναι κρύος.

4) Τι ελέγχουμε στην μπαταρία;

Απάντηση: Η μπαταρία που είναι τοποθετημένη στη μοτοσικλέτα, είναι «κλειστού» τύπου κ δεν χρειάζεται να ελέγχεται η στάθμη των υγρών της μπαταρίας η να προστίθεται αποσταλμένο νερό. Ελέγχουμε μόνο να δούμε αν έχει διαβρωμένες η χαλαρές συνδέσεις, ραγίσματα η χαλαρή στερέωση.

5) Τι ελέγχουμε στα λάστιχα;

Απάντηση: Ελέγχουμε αν τα λάστιχα έχουν σκασίματα η κοψίματα και αν έχουν τη σωστή πίεση. Με οπτικό έλεγχο μπορούμε μόνο να δούμε αν έχουν επαρκή αέρα για να κινηθούμε και όχι στην ακριβή πίεση. Για να έχουμε σωστή μέτρηση πρέπει να μετρήσουμε με το ειδικό όργανο (μανόμετρο) σε βενζινάδικο η βουλκανιζατέρ μια φορά την εβδομάδα τουλάχιστον και μόνο εφόσον είναι κρύα. Η πίεση πρέπει να είναι αυτή που συνιστά ο κατασκευαστής και αναγράφεται στο βιβλίο κατασκευαστή. Τα ελαστικά έχουν διάρκεια ζωής περίπου 2-3 χρόνια η 20000 με 30000χλμ. Όποιο επέλθει πρώτο από τα δυο τα αντικαθιστούμε. Για αυτό πολύ βασικό είναι να γνωρίζουμε την ημερομηνία παραγωγής που αναγράφεται δίπλα από την ένδειξη DOT με ένα τετραψήφιο νούμερο π.χ.(3610).Τα δυο πρώτα ψηφία δηλώνουν την εβδομάδα παραγωγής και τα δύο τελευταία το έτος. Όσο αφορά το πέλμα των ελαστικών βάση κοινοτικής οδηγίας ορίζεται ελάχιστο βάθος αυτού το 1 χιλιοστό.

6) Τι ελέγχουμε στην αλυσίδα;

Απάντηση: Τοποθετούμε τη μοτοσικλέτα στο πλαϊνό στήριγμα (στάντ). Πιέζουμε πάνω-κάτω την αλυσίδα στο σημείο που βρίσκεται στη μέση μεταξύ των γραναζιών κίνησης κ πίσω τροχού. Η απόσταση που μετακινείται (τζόγος) δεν πρέπει να είναι μεγαλύτερη από 2-3 cm. Αν η αλυσίδα είναι πολύ χαλαρή η πολύ τεντωμένη υπάρχει κίνδυνος να βγει από τα γρανάζια η να κοπεί αντίστοιχα. Στις περιπτώσεις αυτές θα μπλοκάρει ο τροχός κ η μοτοσικλέτα θα ανατραπεί.

Ρύθμιση Τζόγου Αλυσίδας:

Αφαιρούμε την ασφαλιστική περόνη και χαλαρώνουμε το παξιμάδι του πίσω άξονα.

Χαλαρώνουμε και το αριστερό κ το δεξιό παξιμάδι στερέωσης των ρυθμιστών της αλυσίδας.

Αν η αλυσίδα είναι πολύ χαλαρή, βιδώνουμε μέσα ομοιόμορφα κ τα δύο παξιμάδια ρύθμισης.

Αν η αλυσίδα είναι πολύ τεντωμένη, ξεβιδώνουμε έξω κ τα δύο παξιμάδια ρύθμισης και σπρώχνουμε μπροστά τον τροχό.

Βιδώνουμε και τα δύο παξιμάδια ρύθμισης ωσότου η αλυσίδα αποκτήσει το συνιστώμενο τζόγο. Για να διατηρήσουμε την αλυσίδα κ τον πίσω τροχό ευθυγραμμισμένα, η εγκοπή στον αριστερό μετρητή πρέπει να ευθυγραμμιστεί με το ίδιο σημάδι στο ψαλίδι που έχει ευθυγραμμιστεί και η εγκοπή του δεξιού μετρητή.

7) Πόσα είδη φώτα έχουμε;

Απάντηση:

Φώτα θέσης (μικρά). Τα φώτα θέσης –όταν είναι τα μόνα αναμμένα- πρέπει κατά τη νύκτα με καθαρές καιρικές συνθήκες, να είναι ορατά από απόσταση τουλάχιστον 300 μέτρων.

Φώτα διασταύρωσης (μεσαία). Τα φώτα αυτά πρέπει να είναι ικανής έντασης για τον επαρκή φωτισμό της οδού κατά τη νύκτα με καθαρές καιρικές συνθήκες, σε απόσταση τουλάχιστον 40 μέτρα μπροστά από το όχημα.

Τα φώτα αυτά πρέπει να είναι αναμμένα τόσο τη νύκτα όσο και τη μέρα προκειμένου η μοτοσικλέτα να είναι καλύτερα ορατή.

Φώτα πορείας (μεγάλα). Τα φώτα αυτά πρέπει να είναι ικανής έντασης, για τον επαρκεί φωτισμό της οδού κατά τη νύκτα με καθαρές καιρικές συνθήκες, σε απόσταση τουλάχιστον 100 μέτρα μπροστά από τη μοτοσικλέτα. Χρησιμοποιούνται κατά κανόνα εκτός κατοικημένης περιοχής όταν δεν προπορεύεται και δεν πλησιάζει αντίθετα κάποιο άλλο όχημα.

Φώτα δεικτών κατεύθυνσης (φλας).

Φώτα τροχοπέδησης (stop).

Φώτα πινακίδας αριθμού κυκλοφορίας.

Ενδεικτικές Λυχνίες:

Η προειδοποιητική λυχνία πίεσης λαδιών κινητήρα ανάβει όταν η πίεση λαδιών είναι επικίνδυνα χαμηλή η όταν ο διακόπτης λειτουργίας είναι αναμμένος και ο κινητήρας δεν εργάζεται.

Όταν το κιβώτιο ταχυτήτων βρίσκεται σε «νεκρά», η ενδεικτική λυχνία είναι αναμμένη.

Όταν ο διακόπτης των φλάς στραφεί δεξιά η αριστερά, η αντίστοιχη ενδεικτική λυχνία φώτων ελιγμού (φλάς) ανάβει κ σβήνει συνεχώς.


Όταν είναι αναμμένα τα φώτα πορείας η ενδεικτική λυχνία ανάβει.

Η προειδοποιητική λυχνία υπερθέρμανσης ψυκτικού υγρού ανάβει όταν η θερμοκρασία ανέβει σε επικίνδυνα επίπεδα (120οC).

Το κράνος είναι απαραίτητο για την ασφάλεια του μοτοσικλετιστή αλλά και υποχρεωτικό συμφώνα με τον Κ.Ο.Κ. (Άρθρο 12). Επίσης ο οδηγός θα πρέπει να μεριμνά για την ασφάλεια του συνεπιβάτη υποχρεώνοντας να φορέσει κ αυτός κράνος (άρθρο 33).Ο οδηγός και ο συνεπιβάτης είναι εκτεθειμένοι και στην παραμικρή πτώση. Το κεφάλι και ο αυχένας είναι τα περισσότερο επικίνδυνα σημεία του σώματος που χρειάζονται τη μέγιστη δυνατή προστασία. Το κράνος πρέπει να είναι πάντα κουμπωμένο.

Το κράνος θα πρέπει να είναι εγκεκριμένου τύπου και να καλύπτει όλες τις προδιαγραφές ασφαλείας που απαιτεί η νομοθεσία.

Η ζελατίνα του κράνους προστατεύει από:

Αέρα, σκόνη, βροχή, έντομα και τα χαλίκια που πετάγονται από τα προπορευόμενα οχήματα. Τα παραπάνω αποσπούν την προσοχή του οδηγού και μπορούν να προκαλέσουν ατύχημα.

ΣΧΟΛΕΣ ΟΔΗΓΩΝ

ΣΙΔΕΡΑΣ ΔΙΟΝΥΣΗΣ

ΤΗΛ-FAX: 210.77.99.353, ΖΩΓΡΑΦΟΥ 61, ΖΩΓΡΑΦΟΥ

ΤΗΛ-FAX: 210.77.75.959, ΓΡ.ΑΥΞΕΝΤΙΟΥ 66 , ΙΛΙΣΙΑ

ΤΗΛ-FAX· 210.77.77.797, ΠΑΠΑΔΙΑΜΑΝΤΟΠΟΥΛΟΥ 44, ΓΟΥΔΙ

ΚΙΝ: 6972770976

ΕΛΕΓΧΟΣ ΜΟΤΟΣΙΚΛΕΤΑΣ

(KAWASAKI ER-6)

Κινητήρας: δικύλινδρος, 4-χρονος, υγρόψυκτος

Κυβισμός: 650 CC .

Σύστημα εκκίνησης: ηλεκτρική μίζα.

Eλέγχουμε:

  1. Τη στάθμη του λαδιού του κινητήρα.
  2. Τα φρένα (μπροστά και πίσω) .
  3. Την στάθμη του υγρού φρένων.
  4. Τη στάθμη του ψυκτικού υγρού.
  5. Την κατάσταση της μπαταρίας.
  6. Τα ελαστικά.
  7. Την τάση και τη λίπανση της αλυσίδας.
  8. Όλα τα φώτα, τα φλας, την κόρνα.
  9. Αν υπάρχουν χαλαρές βίδες ή διαρροές υγρών.
  10. Το τιμόνι. (Πρέπει να κινείται ελεύθερα, χωρίς να έχει υπερβολικούς τζόγους, από αριστερά σε δεξιά. Οι ντίζες δεν πρέπει να εμποδίζουν.)

Ερωτήσεις:

1) Πως ελέγχουμε τη στάθμη του λαδιού του κινητήρα;

Απάντηση: Για τον έλεγχο της στάθμης του λαδιού, η μοτοσικλέτα πρέπει να στηθεί όρθια στο κεντρικό στήριγμα (Σταντ) και αφού ο κινητήρας έχει σβήσει μερικά λεπτά, ώστε να έχει κατακαθίσει όλο το λάδι στο κάρτερ. Ελέγχουμε τη στάθμη του λαδιού του κινητήρα, κοιτώντας από το <<παράθυρο ελέγχου λαδιού>>. Η στάθμη πρέπει να βρίσκεται μεταξύ των γραμμών στο πλάι του παραθύρου. Αν η στάθμη του λαδιού βρίσκεται χαμηλότερα, προσθέτουμε από την τάπα πλήρωσης.

2) Πως ελέγχουμε τη στάθμη του υγρού των φρένων;

Απάντηση: Με τη μοτοσικλέτα σε επίπεδο έδαφος και στο κεντρικό στήριγμα («Σταντ») ελέγχουμε το παραθυράκι ελέγχου στάθμης. Θα πρέπει η στάθμη να είναι πάνω από την ανάγλυφη γραμμή-δείκτη που ορίζει την ελάχιστη στάθμη. Τα υγρά φρένων είναι τα μόνα υγρά στην μοτοσυκλέτα τα οποία δεν συμπληρώνουμε. Επίσης, ελέγχουμε τις σωληνώσεις για τυχόν διαρροές, τα υλικά τριβής (τακάκια) ότι δεν έχουν φθαρεί και τέλος ελέγχουμε το πάχος της δισκόπλακας να μην είναι κάτω από το ελάχιστο πάχος που ορίζει ο κατασκευαστής της.

3) Πως ελέγχουμε τη στάθμη του ψυκτικού υγρού;

Απάντηση: Με την μοτοσικλέτα σε επίπεδο έδαφος και το κεντρικό στήριγμα («Σταντ») αφαιρούμε το δεξί πλαστικό προστατευτικό που υπάρχει κάτω από το ντεπόζιτο. Υπάρχει ένα διάφανο δοχείο με δυο γραμμές που ορίζουν την ελάχιστη και τη μέγιστη στάθμη. Η στάθμη του ψυκτικού υγρού πρέπει να βρίσκεται μεταξύ των γραμμών.

F (Full-Μέγιστη)

L (Low-Ελάχιστη)

Σημείωση: O έλεγχος γίνεται όταν ο κινητήρας είναι κρύος.

4) Τι ελέγχουμε στην μπαταρία;

Απάντηση: Η μπαταρία που είναι τοποθετημένη στη μοτοσικλέτα, είναι «κλειστού» τύπου κ δεν χρειάζεται να ελέγχεται η στάθμη των υγρών της μπαταρίας η να προστίθεται αποσταλμένο νερό. Ελέγχουμε μόνο να δούμε αν έχει διαβρωμένες η χαλαρές συνδέσεις, ραγίσματα η χαλαρή στερέωση.

5) Τι ελέγχουμε στα λάστιχα;

Απάντηση: Ελέγχουμε αν τα λάστιχα έχουν σκασίματα η κοψίματα και αν έχουν τη σωστή πίεση. Με οπτικό έλεγχο μπορούμε μόνο να δούμε αν έχουν επαρκή αέρα για να κινηθούμε και όχι στην ακριβή πίεση. Για να έχουμε σωστή μέτρηση πρέπει να μετρήσουμε με το ειδικό όργανο (μανόμετρο) σε βενζινάδικο η βουλκανιζατέρ μια φορά την εβδομάδα τουλάχιστον και μόνο εφόσον είναι κρύα. Η πίεση πρέπει να είναι αυτή που συνιστά ο κατασκευαστής και αναγράφεται στο βιβλίο κατασκευαστή. Τα ελαστικά έχουν διάρκεια ζωής περίπου 2-3 χρόνια η 20000 με 30000χλμ. Όποιο επέλθει πρώτο από τα δυο τα αντικαθιστούμε. Για αυτό πολύ βασικό είναι να γνωρίζουμε την ημερομηνία παραγωγής που αναγράφεται δίπλα από την ένδειξη DOT με ένα τετραψήφιο νούμερο π.χ.(3610).Τα δυο πρώτα ψηφία δηλώνουν την εβδομάδα παραγωγής και τα δύο τελευταία το έτος. Όσο αφορά το πέλμα των ελαστικών βάση κοινοτικής οδηγίας ορίζεται ελάχιστο βάθος αυτού το 1 χιλιοστό.

6) Τι ελέγχουμε στην αλυσίδα;

Απάντηση: Τοποθετούμε τη μοτοσικλέτα στο πλαϊνό στήριγμα (στάντ). Πιέζουμε πάνω-κάτω την αλυσίδα στο σημείο που βρίσκεται στη μέση μεταξύ των γραναζιών κίνησης κ πίσω τροχού. Η απόσταση που μετακινείται (τζόγος) δεν πρέπει να είναι μεγαλύτερη από 2-3 cm. Αν η αλυσίδα είναι πολύ χαλαρή η πολύ τεντωμένη υπάρχει κίνδυνος να βγει από τα γρανάζια η να κοπεί αντίστοιχα. Στις περιπτώσεις αυτές θα μπλοκάρει ο τροχός κ η μοτοσικλέτα θα ανατραπεί.

Ρύθμιση Τζόγου Αλυσίδας:

Αφαιρούμε την ασφαλιστική περόνη και χαλαρώνουμε το παξιμάδι του πίσω άξονα.

Χαλαρώνουμε και το αριστερό κ το δεξιό παξιμάδι στερέωσης των ρυθμιστών της αλυσίδας.

Αν η αλυσίδα είναι πολύ χαλαρή, βιδώνουμε μέσα ομοιόμορφα κ τα δύο παξιμάδια ρύθμισης.

Αν η αλυσίδα είναι πολύ τεντωμένη, ξεβιδώνουμε έξω κ τα δύο παξιμάδια ρύθμισης και σπρώχνουμε μπροστά τον τροχό.

Βιδώνουμε και τα δύο παξιμάδια ρύθμισης ωσότου η αλυσίδα αποκτήσει το συνιστώμενο τζόγο. Για να διατηρήσουμε την αλυσίδα κ τον πίσω τροχό ευθυγραμμισμένα, η εγκοπή στον αριστερό μετρητή πρέπει να ευθυγραμμιστεί με το ίδιο σημάδι στο ψαλίδι που έχει ευθυγραμμιστεί και η εγκοπή του δεξιού μετρητή.

7) Πόσα είδη φώτα έχουμε;

Απάντηση:

Φώτα θέσης (μικρά). Τα φώτα θέσης –όταν είναι τα μόνα αναμμένα- πρέπει κατά τη νύκτα με καθαρές καιρικές συνθήκες, να είναι ορατά από απόσταση τουλάχιστον 300 μέτρων.

Φώτα διασταύρωσης (μεσαία). Τα φώτα αυτά πρέπει να είναι ικανής έντασης για τον επαρκή φωτισμό της οδού κατά τη νύκτα με καθαρές καιρικές συνθήκες, σε απόσταση τουλάχιστον 40 μέτρα μπροστά από το όχημα.

Τα φώτα αυτά πρέπει να είναι αναμμένα τόσο τη νύκτα όσο και τη μέρα προκειμένου η μοτοσικλέτα να είναι καλύτερα ορατή.

Φώτα πορείας (μεγάλα). Τα φώτα αυτά πρέπει να είναι ικανής έντασης, για τον επαρκεί φωτισμό της οδού κατά τη νύκτα με καθαρές καιρικές συνθήκες, σε απόσταση τουλάχιστον 100 μέτρα μπροστά από τη μοτοσικλέτα. Χρησιμοποιούνται κατά κανόνα εκτός κατοικημένης περιοχής όταν δεν προπορεύεται και δεν πλησιάζει αντίθετα κάποιο άλλο όχημα.

Φώτα δεικτών κατεύθυνσης (φλας).

Φώτα τροχοπέδησης (stop).

Φώτα πινακίδας αριθμού κυκλοφορίας.

Ενδεικτικές Λυχνίες:

Η προειδοποιητική λυχνία πίεσης λαδιών κινητήρα ανάβει όταν η πίεση λαδιών είναι επικίνδυνα χαμηλή η όταν ο διακόπτης λειτουργίας είναι αναμμένος και ο κινητήρας δεν εργάζεται.

Όταν το κιβώτιο ταχυτήτων βρίσκεται σε «νεκρά», η ενδεικτική λυχνία είναι αναμμένη.

Όταν ο διακόπτης των φλάς στραφεί δεξιά η αριστερά, η αντίστοιχη ενδεικτική λυχνία φώτων ελιγμού (φλάς) ανάβει κ σβήνει συνεχώς.


Όταν είναι αναμμένα τα φώτα πορείας η ενδεικτική λυχνία ανάβει.

Η προειδοποιητική λυχνία υπερθέρμανσης ψυκτικού υγρού ανάβει όταν η θερμοκρασία ανέβει σε επικίνδυνα επίπεδα (120οC).

Το κράνος είναι απαραίτητο για την ασφάλεια του μοτοσικλετιστή αλλά και υποχρεωτικό συμφώνα με τον Κ.Ο.Κ. (Άρθρο 12). Επίσης ο οδηγός θα πρέπει να μεριμνά για την ασφάλεια του συνεπιβάτη υποχρεώνοντας να φορέσει κ αυτός κράνος (άρθρο 33).Ο οδηγός και ο συνεπιβάτης είναι εκτεθειμένοι και στην παραμικρή πτώση. Το κεφάλι και ο αυχένας είναι τα περισσότερο επικίνδυνα σημεία του σώματος που χρειάζονται τη μέγιστη δυνατή προστασία. Το κράνος πρέπει να είναι πάντα κουμπωμένο.

Το κράνος θα πρέπει να είναι εγκεκριμένου τύπου και να καλύπτει όλες τις προδιαγραφές ασφαλείας που απαιτεί η νομοθεσία.

Η ζελατίνα του κράνους προστατεύει από:

Αέρα, σκόνη, βροχή, έντομα και τα χαλίκια που πετάγονται από τα προπορευόμενα οχήματα. Τα παραπάνω αποσπούν την προσοχή του οδηγού και μπορούν να προκαλέσουν ατύχημα.

ΣΧΟΛΕΣ ΟΔΗΓΩΝ

ΣΙΔΕΡΑΣ ΔΙΟΝΥΣΗΣ

ΤΗΛ-FAX: 210.77.99.353, Γ. ΖΩΓΡΑΦΟΥ 61, ΖΩΓΡΑΦΟΥ

ΤΗΛ-FAX: 210.77.75.959, ΓΡ.ΑΥΞΕΝΤΙΟΥ 66 ΙΛΙΣΙΑ

ΤΗΛ-FAX· 210.77.77.797, ΠΑΠΑΔΙΑΜΑΝΤΟΠΟΥΛΟΥ 44, ΓΟΥΔΙ

ΚΙΝ: 6972770976

Ελέγχουμε:

  1. Τη στάθμη του λαδιού του κινητήρα.
  2. Τα φρένα (μπροστά και πίσω).
  3. Την στάθμη του υγρού φρένων (μόνο το μπροστινό φρένο).
  4. Την κατάσταση της μπαταρίας.
  5. Τα ελαστικά.
  6. Την τάση και τη λίπανση της αλυσίδας.
  7. Όλα τα φώτα, τα φλας, την κόρνα.
  8. Αν υπάρχουν χαλαρές βίδες ή διαρροές υγρών.
  9. Το τιμόνι. (Πρέπει να κινείται ελεύθερα, χωρίς να έχει υπερβολικούς τζόγους, από αριστερά σε δεξιά. Οι ντίζες δεν πρέπει να εμποδίζουν).

Ερωτήσεις:

1) Πως ελέγχουμε τη στάθμη του λαδιού του κινητήρα;

Απάντηση: Για τον έλεγχο της στάθμης του λαδιού, η μοτοσικλέτα πρέπει να στηθεί όρθια στο κεντρικό στήριγμα (Σταντ) και αφού ο κινητήρας έχει σβήσει μερικά λεπτά, ώστε να έχει κατακαθίσει όλο το λάδι στο κάρτερ. Ελέγχουμε τη στάθμη του λαδιού του κινητήρα, βγάζοντας την τάπα στην δεξιά πλευρά του κινητήρα η οποία είναι ταυτόχρονα και δείκτης. Αφου την ξεβιδώσουμε την σκουπίζουμε καλά με ενα πανί και την ξ ανατοποθετούμε χωρίς να την βιδώσουμε. Έπειτα την ξαναπαίρνουμε στα χέρια μας και ελέγχουμε την στάθμη να είναι ανάμεσα στην μέγιστη και στην ελάχιστη ένδειξη. Αν η στάθμη του λαδιού βρίσκεται χαμηλότερα από την ελάχιστη, προσθέτουμε από την τάπα πλήρωσης.

2) Πως ελέγχουμε τη στάθμη του υγρού φρένων;( μόνο το μπροστινό φρένο)

Απάντηση: Με τη μοτοσικλέτα σε επίπεδο έδαφος και στο κεντρικό στήριγμα («Σταντ») ελέγχουμε το παραθυράκι ελέγχου στάθμης. Θα πρέπει η στάθμη να είναι πάνω από την ανάγλυφη γραμμή-δείκτη που ορίζει την ελάχιστη στάθμη. Τα υγρά φρένων είναι τα μόνα υγρά στην μοτοσυκλέτα τα οποία δεν συμπληρώνουμε. Επίσης, ελέγχουμε τις σωληνώσεις για τυχόν διαρροές, τα υλικά τριβής (τακάκια) ότι δεν έχουν φθαρεί και τέλος ελέγχουμε το πάχος της δισκόπλακας να μην είναι κάτω από το ελάχιστο πάχος που ορίζει ο κατασκευαστής της.

3) Πως ελέγχουμε το πίσω φρένο;

Απάντηση: Ο δείκτης φθοράς σιαγόνων πρέπει να είναι εντός του εύρους/ένδειξης «USABLE RANGE».

4) Τι ελέγχουμε στην μπαταρία;

Απάντηση: Η μπαταρία που είναι τοποθετημένη στη μοτοσικλέτα, είναι «κλειστού» τύπου κ δεν χρειάζεται να ελέγχεται η στάθμη των υγρών της μπαταρίας η να προστίθεται αποσταλμένο νερό. Ελέγχουμε μόνο να δούμε αν έχει διαβρωμένες η χαλαρές συνδέσεις, ραγίσματα η χαλαρή στερέωση.

5) Τι ελέγχουμε στα λάστιχα;

Απάντηση: Ελέγχουμε αν τα λάστιχα έχουν σκασίματα η κοψίματα και αν έχουν τη σωστή πίεση. Με οπτικό έλεγχο μπορούμε μόνο να δούμε αν έχουν επαρκή αέρα για να κινηθούμε και όχι στην ακριβή πίεση. Για να έχουμε σωστή μέτρηση πρέπει να μετρήσουμε με το ειδικό όργανο (μανόμετρο) σε βενζινάδικο η βουλκανιζατέρ μια φορά την εβδομάδα τουλάχιστον και μόνο εφόσον είναι κρύα. Η πίεση πρέπει να είναι αυτή που συνιστά ο κατασκευαστής και αναγράφεται στο βιβλίο κατασκευαστή. Τα ελαστικά έχουν διάρκεια ζωής περίπου 2-3 χρόνια η 20000 με 30000χλμ. Όποιο επέλθει πρώτο από τα δυο τα αντικαθιστούμε. Για αυτό πολύ βασικό είναι να γνωρίζουμε την ημερομηνία παραγωγής που αναγράφεται δίπλα από την ένδειξη DOT με ένα τετραψήφιο νούμερο π.χ.(3610).Τα δυο πρώτα ψηφία δηλώνουν την εβδομάδα παραγωγής και τα δύο τελευταία το έτος. Όσο αφορά το πέλμα των ελαστικών βάση κοινοτικής οδηγίας ορίζεται ελάχιστο βάθος αυτού το 1 χιλιοστό.

6) Τι ελέγχουμε στην αλυσίδα;

Απάντηση: Τοποθετούμε τη μοτοσικλέτα στο πλαϊνό στήριγμα (στάντ). Πιέζουμε πάνω-κάτω την αλυσίδα στο σημείο που βρίσκεται στη μέση μεταξύ των γραναζιών κίνησης κ πίσω τροχού. Η απόσταση που μετακινείται (τζόγος) δεν πρέπει να είναι μεγαλύτερη από 2-3 cm. Αν η αλυσίδα είναι πολύ χαλαρή η πολύ τεντωμένη υπάρχει κίνδυνος να βγει από τα γρανάζια η να κοπεί αντίστοιχα. Στις περιπτώσεις αυτές θα μπλοκάρει ο τροχός κ η μοτοσικλέτα θα ανατραπεί.

Ρύθμιση Τζόγου Αλυσίδας:

Αφαιρούμε την ασφαλιστική περόνη και χαλαρώνουμε το παξιμάδι του πίσω άξονα.

Χαλαρώνουμε και το αριστερό κ το δεξιό παξιμάδι στερέωσης των ρυθμιστών της αλυσίδας.

Αν η αλυσίδα είναι πολύ χαλαρή, βιδώνουμε μέσα ομοιόμορφα κ τα δύο παξιμάδια ρύθμισης.

Αν η αλυσίδα είναι πολύ τεντωμένη, ξεβιδώνουμε έξω κ τα δύο παξιμάδια ρύθμισης και σπρώχνουμε μπροστά τον τροχό.

Βιδώνουμε και τα δύο παξιμάδια ρύθμισης ωσότου η αλυσίδα αποκτήσει το συνιστώμενο τζόγο. Για να διατηρήσουμε την αλυσίδα κ τον πίσω τροχό ευθυγραμμισμένα, η εγκοπή στον αριστερό μετρητή πρέπει να ευθυγραμμιστεί με το ίδιο σημάδι στο ψαλίδι που έχει ευθυγραμμιστεί και η εγκοπή του δεξιού μετρητή.

7) Πόσα είδη φώτα έχουμε;

Απάντηση:

Φώτα θέσης (μικρά). Τα φώτα θέσης –όταν είναι τα μόνα αναμμένα- πρέπει κατά τη νύκτα με καθαρές καιρικές συνθήκες, να είναι ορατά από απόσταση τουλάχιστον 300 μέτρων.

Φώτα διασταύρωσης (μεσαία). Τα φώτα αυτά πρέπει να είναι ικανής έντασης για τον επαρκή φωτισμό της οδού κατά τη νύκτα με καθαρές καιρικές συνθήκες, σε απόσταση τουλάχιστον 40 μέτρα μπροστά από το όχημα.

Τα φώτα αυτά πρέπει να είναι αναμμένα τόσο τη νύκτα όσο και τη μέρα προκειμένου η μοτοσικλέτα να είναι καλύτερα ορατή.

Φώτα πορείας (μεγάλα). Τα φώτα αυτά πρέπει να είναι ικανής έντασης, για τον επαρκεί φωτισμό της οδού κατά τη νύκτα με καθαρές καιρικές συνθήκες, σε απόσταση τουλάχιστον 100 μέτρα μπροστά από τη μοτοσικλέτα. Χρησιμοποιούνται κατά κανόνα εκτός κατοικημένης περιοχής όταν δεν προπορεύεται και δεν πλησιάζει αντίθετα κάποιο άλλο όχημα.

Φώτα δεικτών κατεύθυνσης (φλας).

Φώτα τροχοπέδησης (stop).

Φώτα πινακίδας αριθμού κυκλοφορίας.

Ενδεικτικές Λυχνίες:

Η προειδοποιητική λυχνία πίεσης λαδιών κινητήρα ανάβει όταν η πίεση λαδιών είναι επικίνδυνα χαμηλή η όταν ο διακόπτης λειτουργίας είναι αναμμένος και ο κινητήρας δεν εργάζεται.

Όταν το κιβώτιο ταχυτήτων βρίσκεται σε «νεκρά», η ενδεικτική λυχνία είναι αναμμένη.

Όταν ο διακόπτης των φλάς στραφεί δεξιά η αριστερά, η αντίστοιχη ενδεικτική λυχνία φώτων ελιγμού (φλάς) ανάβει κ σβήνει συνεχώς.


Όταν είναι αναμμένα τα φώτα πορείας η ενδεικτική λυχνία ανάβει.

Το κράνος είναι απαραίτητο για την ασφάλεια του μοτοσικλετιστή αλλά και υποχρεωτικό συμφώνα με τον Κ.Ο.Κ. (Άρθρο 12). Επίσης ο οδηγός θα πρέπει να μεριμνά για την ασφάλεια του συνεπιβάτη υποχρεώνοντας να φορέσει κ αυτός κράνος (άρθρο 33).Ο οδηγός και ο συνεπιβάτης είναι εκτεθειμένοι και στην παραμικρή πτώση. Το κεφάλι και ο αυχένας είναι τα περισσότερο επικίνδυνα σημεία του σώματος που χρειάζονται τη μέγιστη δυνατή προστασία. Το κράνος πρέπει να είναι πάντα κουμπωμένο.

Το κράνος θα πρέπει να είναι εγκεκριμένου τύπου και να καλύπτει όλες τις προδιαγραφές ασφαλείας που απαιτεί η νομοθεσία.

Η ζελατίνα του κράνους προστατεύει από:

Αέρα, σκόνη, βροχή, έντομα και τα χαλίκια που πετάγονται από τα προπορευόμενα οχήματα. Τα παραπάνω αποσπούν την προσοχή του οδηγού και μπορούν να προκαλέσουν ατύχημα.